LinkedIn Adverteren: hoe gaat het in zijn werk?

LinkedIn is een zeer waardevolle tool om te netwerken met gelijkgestemde professionals. Maar wist je dat het platoform meer troeven heeft dan dat? Het kan namelijk ook worden ingezet voor je marketing.

Het lijkt misschien een beetje intimiderend. Je hebt misschien al genoeg marketingcampagnes lopen… moet je echt nog een andere manier bedenken om gerichte content te creëren? Eigenlijk wel. Met LinkedIn heb je immers een potentieel sterk marketingtool in handen. Dat komt omdat LinkedIn een krachtig advertentieplatform heeft. Als je al PPC-technieken (pay-per-click) gebruikt om je aanwezigheid op Facebook, Twitter of Google te versterken, prijs jezelf dan gelukkig – je kunt LinkedIn ook aan die lijst toevoegen.

Wat zijn LinkedIn-advertenties?

LinkedIn Ads is een betaalde marketingtool die toegang biedt tot sociale netwerken van LinkedIn via verschillende gesponsorde berichten en andere methoden. LinkedIn advertising is een krachtige marketingtool voor B2B-bedrijven om leads op te bouwen, online erkenning te krijgen, inhoud te delen en meer.

LinkedIn-advertenties bieden bedrijven veel voordelen, niet alleen voor meer bereik en erkenning, maar ook voor de mogelijkheid om de verkoop te verhogen, getalenteerde mensen in dienst te nemen en deel uit te maken van de aanwezigheid van een branche op sociale media.

Hoe gaat LinkedIn advertising in zijn werk?

LinkedIn biedt een verscheidenheid aan verschillende advertentieformats die in zijn advertenties kunnen worden gebruikt. Voor het bouwen van een succesvolle LinkedIn Ads-campagne is het belangrijk om voor elk doel het beste advertentieformaat te vinden.

Bij het bepalen welk format voor jou het beste werkt, moet je steeds rekening houden met verschillende zaken als: het wissen van call-to-actions, matchen van inhoud met targeting, je bedrijf winstgevend promoten, waarde en kwaliteit bieden en voortdurend testen of je campagne werkt en eventueel optimaliseren.

Hebben jullie in het verleden al aan LinkedIn advertising gedaan?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *